آنتی بیوتیکها چگونه عمل می کنند+ سلف شیمی

آنتی بیوتیک ها چگونه عمل می کنند؟

آنتی بیوتیکها چگونه عمل می کنند؟

آنتی بیوتیکها چگونه عمل می کنند؟ این دارو ها برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ مورد استفاده قرار گرفتند و قطعا یکی از پیشرفت های بزرگ علم پزشکی به حساب می آیند. اما استفاده ی بیش از حد از آن ها می تواند مقاومت باکتریایی را ایجاد کند و باعث شود تا باکتری هایی که در قدیم به آنتی بیوتیک پاسخ می دادند مقاوم شده و دیگر به آن پاسخی ندهند.استفاده از این داروها در کودکان  و بزرگسالان می تواند ناراحتی های معده، اسهال، استفراغ و… را نیز در پی داشته باشد و یا حتی واکنش های آلرژیک را ایجاد نماید.

مصرف خودسرانه ی آنتی بیوتیک ها

مصرف خودسرانه ی این داروها برای ویروس ها و یا سایر عوامل بیماری زای ویروسی مخصوصا در هنگام سرما خوردگی می تواند عوارض جانبی خطرناکی را به بار بیاورد. 

مضرات آنتی بیوتیکها

علاوه بر مقاومت باکتریایی که در بالا راجع به آن به طور مفصل بحث گردید این ماده می تواند عوارض دیگری را نیز به همراه داشته باشد که همین امر تجویز آن را به دیدن علائم و آزمایش های تخصصی توسط پزشک می طلبد.

  • مشکلات هضم غذا: این دارو ها موجب کشتن باکتری های خوب و بد می گردند و قابلیت تشخیص نوع باکتری بد یا خوب را ندارند. این عامل موجب می شود تا باکتری های خوب موجود در روده نیز نابود شوند و فرد به دلیل کمبود باکتری خوب در هضم غذا با مشکلاتی مواجه شود و یا به اسهال مبتلا گردد.
  • راش پوستی
  • سرگیجه
  • عفونت (C diff): جالب است بدانید مصرف خودسرانه ی این دارو نه تنها موجب درمان عفونتهای شما نمی گردد بلکه می تواند خود سبب ایجاد عفونت های دیگری نیز شود. 

آنتی بیوتیکها چگونه عمل می کنند؟

آنتی بیوتیکها چگونه عمل می کنند؟

سایر مقالات تخصصی شرکت سلف شیمی را دنبال کنید

مشخصات فیزیکی متیلن کلراید

شیمی آلی و شیمی معدنی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *