سفید کردن دندان ها در خانه + سلف شیمی

سفید کردن دندان ها در خانه

سفید کردن دندان ها در خانه

سفید کردن دندان ها در خانه ، جوش شیرین و پراکسید هیدروژن جز قدیمی ترین راه حل های خانگی سفید کردن دندان ها هستند.

روش های خانگی سفید کردن دندان

خمیر پراکسید هیدروژن و جوش شیرین

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن جز قدیمی ترین راه حل های خانگی سفید کردن دندان ها هستند. مردم از شستشوی دندان ها با پراکسید هیدروژن رقیق به مدت چند ثانیه، نتایج خوبی گرفته اند. او همچنین توصیه می کند که جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید و بجای خمیر دندان معمولی، از آن استفاده کنید. چند قطره از پراکسید هیدروژن ۳ درصد را به جوش شیرین ساده اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس روی مسواکتان بمالید و با آن، دندان هایتان را مسواک کنید.

نباید از این خمیر، هر روز و بطور مداوم استفاده کنید زیرا هر دو ماده این خمیر، خاصیت سایندگی دارند. از این خمیر برای ۳ تا ۵ روز استفاده کنید و سپس ۳ تا ۶ ماه صبر کنید.

خمیر توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که برای پاک کردن لکه های قهوه، چای از روی دندان ها فوق العاده است. یک یا دو عدد توت فرنگی را له کنید و حدود یک قاشق چی خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. با استفاده از مسواک این مخلوط را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه روی دندان هایتان بمالید پس از شستشو با استفاده از نخ دندان، تمام دانه های توت فرنگی موجود در فواصل بین دندان ها را خارج کنید. در این مورد هم، اگر بیش از حد از این خمیر استفاده کنید، اسید موجود در خمیر می تواند باعث ساییده شدن دندان ها شود و در نهایت آنهارا بیشتر مستعد لکه شدن کند. بنابراین بصورت مداوم از این ماده استفاده نکنید.

مالیدن موز

شما می توانید از قسمت داخلی پوست موز که سر شار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است، برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید. این مواد معدنی با ارزش در موز، جذب مینای دندان های شما می شوند و اثر سفید کنندگی دارند. او توصیه می کند، بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، یک موز رسیده را پوست بکنید و قسمت داخل پوست را به مدت ۲ دقیقه روی دندان هایتان بمالید. سپس دهان را بشویید و قبل از خواب نیز این کار را تکرار کنید.

شستشو با سرکه سیب

سرکه سیب رقیق کمک می کند تا قدرت لکه بری هر خمیر دندانی بیشتر شود. او توصیه می کند که سرکه سیب را رقیق کنید یعنی سه قسمت آب را به یک قسمت سرکه سیب اضافه کنید و سپس آن را با یک خمیر دندان کاملا طبیعی، مخلوط کنید و طبق معمول مسواک بزنید.

خمیر روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که وقتی با بزاق دهان تماس پیدا می کنند، به آنزیم های سفید کننده دندان تجزیه می شوند. ترکیب بزاق شما و این اسیدهای چرب، یک مولکول اکسیژن تولید می کند که لکه روی دندان را بر طرف می کند. این رادیکال آزاد که اکسید شده، یک واکنش شیمیایی ایجاد م یکند که لکه ها را با مسواک زدن و شستشو از بین می برد. یک فنجان روغن نارگیل را گرم کنید تا مایع شود سپس دو قاشق چای خوری جوش شیرین و ۵ تا ۱۰ قطره اسانس طبیعی نعناع به این مایع اضافه کنید و مخلوط کنید. این نعناع، خاصیت خوشبو کنندگی و ضد میکروبی دارد و لثه های شما را سالم نگه می دارد.

کربن شگفتانه ای برای دندان ها

کربن گیاهی از سوزاندن چوب برخی از گیاهان به دست می آید. در کشورهایی مانند هند سالیان زیادی است که مردم از آن برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می کنند. بهتر است بدانید که کربن گیاهی خطری برای بدن ندارد و حتی از پودر آن برای بر طرف کردن مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و استفراغ، بوی بد دهان و……. استفاده می شود.

زرد چوبه

زرد چوبه نیز به عنوان یک عامل سفید کننده دندان بکار می رود. کمی زرد چوبه بردارید و آن را گرم کنید و سپس بکوبید و به پودر به دست آمده کمی نمک و آبلیمو اضافه اضافه کنید. این مخلوط برای سفید کردن دندان کاربرد دارد، و به حفظ سلامت لثه کمک می کند.

شستن دهان

این درمان خانگی بیش از درمان های دیگر مورد غفلت واقع شده است. شستشوی مناسب دهان تاثیر چشم گیری در بهداشت دهان و دندان دارد. آب کشیدن دهان پس از مصرف نوشیدنی های کافئین دار و نوشابه های حاوی شکر از تغییر رنگ دندان ها جلوگیری می کند. برای برداشتن ذرات باقی مانده غذا باید بلافاصله پس از صرف غذا دهان را آب کشید یا با آب معمولی غرغره کرد.

آلوورا

آلوورا نیز به عنوان یک محلول سفید کننده دندان موثر شناخته می شود، این ماده با باکتری های آلاینده می جنگد و به عنوان یک ماده پاک کننده عمل می کند، و برای مقابله با حفره ها و کانال ریش دندان موثر است. برای استعمال شما باید آلوورا را با گلیسیرین سبزیجات مخلوط کنید و یک خمیر را بوجود آورید. کمی جوش شیرین را به آن اضافه کنید، و از این خمیر برای شستشوی دندان ها استفاده کنید.

شکلات سیاه

این یک واقعیت جذاب برای دوست داران شکلات است. شکلات سیاه برای سفید کردن دندان مفید است. شکلات سیاه سرشار از تئوبرومین است، ماده ای که به سخت و سفید شدن سطح دندان کمک می کند.

مرکبات

مرکبات به تولید آب دهان و سفید کردن دندان به طور طبیعی کمک می کنند. لیمو، آناناس، پرتقال برخی از انواع مرکبات رایج هستند. مصرف بیش از اندازه مرکبات می تواند به مینای دندان آسیب بزند.

استنشاق روغن

استنشاق روغن کلا برای ارتقای سلامت دهان و دندان بکار می رود. یک قاشق غذا خوری روغن(روغن کنجد، نارگیل، آفتابگردان، زیتون) بردارید، و آن را روی دندان هایتان بمالید و برای ۲۰ دقیقه در همان حال نگه دارید، و سپس دهان تان را با آب بشویید. همچنین می توانید روغن را غرغره کنید تا تمام گوشه های دهانتان را پوشش دهد. سپس روغن را از دهان بیرون بریزید و دهان تان را با آب بکشید.

آدامس بدون شکر

آدامس های بدون شکر، که با زایلیتول درست می شوند، نیز برای سفید کردن دندان بکار می روند. طبق نتایج یکی از تحقیقات، زایلیتول یک شیرین کننده طبیعی است که با پلاک مبارزه کرده و به کاهش باکتری های موجود در دهان کمنک می کند. این ماده همچنین تولید آب دهان را افزایش می دهد و سطوح ph دهان را خنثی می کند.

شیر و ماست

شیر و ماست منابع غنی فسفر و کلسیم هستند. این مواد معدنی به ارتقای باز سازی مواد معدنی مینای دندان و حفظ دندان های براق و بدون حفره کمک می کنند.

پنیر

خیلی عجیب است که حتی پنیر هم می تواند به عنوان یک عامل سفید کننده دندان بکار می رود. طبق مستندات علمی گوناگون، مصرف یک تکه پنیر پس از وعده های غذایی به باز سازی مواد معدنی دندان کمک کرده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

کشمش

کشمش به افزایش تولید آب دهان کمک می کند. کشمش می تواند به تراشیدن پلاک از روی دندان کمک کند، پس باید به طور روزانه مصرف شود. کشمش حتی از تشکیل پلاک نیز پیشگیری یم کند.

هویج

هویج خام یک پاک کننده طبیعی است.جویدن هویج خام وترد به پاک کردن پلاک از دندان ها کمک می کند. هویج به حفظ تعادل اسید- باز در دهان کمک می کند، مه این موجب کشته شدن باکتری ها می شود. به طور مشابه، خیار، کرفس، کلم بروکلی نیز برای سفید شدن دندان مفید هستند.

نکاتی برای سفیدی دندان ها

• بیش از اندازه مسواک نزنید. زیاد مسواک نزنید و برس را محکم روی دندان هایتان نکشید با این کار مینای دندان شما آسیب می بیند. حداقل ۳۰ دقیقه تا یک ساعت صبر کنید و دوباره دندان هایتان را در صورت نیاز مسواک بزنید، مسواک را هم همیشه نرم روی دندان هایتان بکشید.

• چای و قهوه کمتری بنوشید. برای اینکه دندان های سفیدی داشته باشید چای و قهوه کمتری بنوشید. این نوشیدنی ها با گذشت زمان رنگ دندان های شما تغییر می دهند.

• آدامس بجوید.جویدن آدامس باعث افزایش ترشح بزاق در دهان شما می شود و به تمیزی دندان های شما نیز کمک م یکند. افزایش تولید بزاق اثر باکتری هایی که موجب پوسیدگی دندان و بیماری های لثه می شود را خنثی می کند. علاوه بر این جویدن آدامس موجب کاهش استرس می شود و استهای شما را برای خوردن غذاهای شیرین کمتر می کند.

• از خوردن مواد غذایی اسیدی بپرهیزید. خوردن مواد غذایی و نوشیدنی هی اسیدی موجب زرد شدن دندان های شما می شود. از خوردنی هایی مثل سودا، لیمو، آب نبات، گوجه، غذاهای نشاسته دار بپرهیزید و از آجیل، غلات و آب بیشتری استفاده کنید.

• میوه و سبزیجات ترد بخورید. به جای خوردن آب میوه، خودآن را بخورید. برای داشتن دندان های سفید از میوه ها و سبزیجات ترد مثل سیب، کرفس، هویج و گلابی مصرف کنید.

سایر مقالات تخصصی شرکت سلف شیمی را دنبال کنید

سفید کردن دندان ها در خانه

سفید کردن دندان ها در خانه

سفید کردن دندان ها در خانه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *